9 februari 2011

BE MY CUPCAKE!

På måndag, 14/2, är det alla hjärtans dag!
Vi tycker att det finns anledning att fira kärleken varje dag men kanske lite extra mycket just kring detta datum! Vi inledde i höstas ett samarbete med nystartade företaget Be My Cupcake och Leticia Johnsson som var mycket lyckat. Vi har därför bestämt att nu skapa en ny helgtradition på D.N.A. Varje fredag & lördag kommer vi att sälja smarriga cupcakes bakade av Leticia och Be My Cupcake. Du har möjlighet att komma förbi spontant och köpa med dig ett par läckerheter hem eller förbeställa om du önskar ett större antal till helgens kalas och festligheter! Skicka oss ett mail till info@designandart.se med din beställning eller kom förbi & köp med dig din kartong med underbart goda cupcakes hem till helgen fika.

Inför alla hjärtans dag har Be My Cupcake tagit fram ett underbart recept med hjärtat i fokus!
Erbjudande: 2st cupcake i en snygg box för 55:-.
Smak: vaniljbotten med Raspberry och krämig vaniljtopping.

Här följer ett gästinlägg från Leticia!

Fotograf Anna Sigvardsson



Sedan liten har man fått se skapande i en annan form, föräldrar som bakade och dekorerade underbara tårtor till allt från barnkalas till bröllopstårtor som var skyhöga i det lilla familjeföretaget! Bakning och sötsaker har med andra ord alltid funnits i mitt liv.
För ett par år sedan började jag tänka på hur jag skulle kunna föra familjetraditionen vidare och utveckla det till nån annat, då kom idén om cupcakes och den här underbara resan startade!
Här i Sverige är cupcakes en ganska okänd bakelse och jag tänkte att det var dags att sätta cupcakes på kartan. Jag läste mycket recept, sökte på internet och hämtade inspiration från USA. Sen bestämde jag mig bara för att köra och då föddes Be My Cupcake!

Fotograf Anna Sigvardsson

Det roligaste med mitt jobb är att jag får skapa nåt vackert, färgglatt men samtidigt gott som gör människor glada. Att få möjligheten att skapa nåt personligt där fantasin inte sätter några gränser till speciella tillfällen som bröllop eller andra roliga event.

Ett par av mina ledord är passion och kvalitet, så för mig är det viktigt att alla kunder ska känna att allt vi gör är av högsta kvalitet och allt bakas med kärlek.

Idag kan man köpa cupcakes från Be My Cupcake genom återförsäljare som D.N.A design and art eller beställa direkt från oss. Om ett par år hoppas vi kunna öppna Göteborgs första cupcakes café. Ett litet café som bjuder på gott kaffe, nåt färglad och sött. Jag drömmer stort!

Tack för att jag fick göra ett gästinlägg
Leticia Johnsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar