24 januari 2011

Vi är stolta att presentera

vår "nyaste" keramiker i butiken på Vallgatan 22!
KAJSA CRAMER.

Vi har länge suktat, hoppats och drömt om att få saluföra Kajsas fantastiska keramik och nu äntligen finns hon på plats hos oss!
Keramiken är så välgjord och har en sådan otroligt skön känsla över sig. Ljuslyktorna till exempel, är så "äggskalstunna" så att ljuslågan syns igenom leran. Helt enkelt konsthantverk på hög nivå!


Här kommer en liten presentation av Kajsa!

Namn: Kajsa Cramer
Design namn: Kajsa Cramer Ceramic
Ort: Särö
Utbildning: 3årig humanistisk linje estetisk inriktning, många kvälls och veckokurser på div. studieförbund, 1årig keramik linje på Löftadalens folkhögskola. Jobbar även som inredare.
Produkter: Keramik
Vad fick dig att börja skapa: Alltid arbetat med form och färg. Inredare, florist, stylist och drivigt egen inredningsbutik. Skapandet har alltid funnits med i min vardag. Leran fastnade jag för när jag gick en dagkurs fyra dagar i veckan i en termin. Blev helt betagen av lerans alla möjligheter och svårigheter.
Vad inspirerar dig: Jag älskar inredning och trender. Jag blir inspirerad av tidningar, resor, mässor, tvprogram, människors behov, naturens former, böcker, andras skapande, ja allt som intresserar mig.
Vad gör du om5år: Ingen aning!
Vad är ditt signum: Former som är personliga och lite naiva. Älskar att leran får synas och kännas. Och förståss den vita porslinsleran.
Livsmotto: Följ din inre röst.
I butiken finner du just nu ljuslyktor, vaser och krukor från Kajsa med priser från 275 upp till 1200 kr.

Väl mött på D.N.A designandart Vallgatan 22,
Kajsas keramik måste upplevas i verkligheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar